برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
logo

شبکه بهداشت و درمان مرندMarand Health Care Network

فهرست اصلی

واحد آمار و مدارک پزشکی بیمارستان آیت اله حجت کوه کمری مرند

واحد فناوری اطلاعات سلامت بیمارستان آیت اله کوه کمری
  
مسول واحد  محمدعلی تقی پور اقدم کشکی: (کارشناس مسول فناوری اطلاعات سلامت)
مدرک تحصیلی :کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی
تلفن: 09143914570
Email: m_tagipoor2002@yahoo.com
 

همکاران واحد:
محمدحسین دهلی: کارشناس مسول  فناوری اطلاعات سلامت
مدرک تحصیلی: کارشناسی مدارک پزشکی
  
خانم کبری میرزایی هوجقان : کارشناس فناوری اطلاعات سلامت
مدرک تحصیلی: کارشناس مدارک پزشکی
 
الهام سادات سیدی: کارشناس فناوری اطلاعات سلامت
مدرک تحصیلی: کارشناسی مدارک پزشکی
 
سودا اسداله زاده: کارشناس فناوری اطلاعات سلامت
مدرک تحصیلی: کارشناسی  مدارک پزشکی
 
 
خانم خدیجه علیزاده : متصدی بایگانی
مدرک تحصیلی: کاردان مدارک پزشکی
 
 
زهرا زینالی تازه کندی: منش بخش
مدرک تحصیلی: کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت
 
 شرح وظایف واحد مدیریت اطلاعات سلامت :
   * عهده دار بودن مسئولیت کمیته مدیریت اطلاعات سلامت کسب خط مشی و دستورالعمل لازم از سرپرست مربوطه
   * نظارت بر واحد های تحت پوشش پذیرش، بایگانی ، کامپیوتر، کدگذاری وآماربیمارستان
   * نظارت برورود و خروج پرونده ها و تکمیل بودن آنها در زمان پذیرش تا ترخیص بیمار
   * نظارت بر نحوه پاسخگویی به شکایات قانونی بررسی و تحقیق در باره بهبود فرمهای مدارک پزشکیروشهای کار – وسایل ، جا ومکان
   * درخواست و نظارت بر تهیه کلیه فرمهای پرونده های بیمارستانی
    * تنظیم سیستم کنترل پرونده بیماران بستری
    * نظارت بر گواهی فوت و گواهی ولاد ت
    * همکاری نظارت بر درخواست پرونده از واحد های مختلف بیمارستان
    *  تحویل پرونده جهت امور تحقیقاتی
   * نظارت در رعایت نظم و انظباط اداری پرسنل
    * پیگیری تامین نیروی انسانی در واحد مربوطه
   * برنامه ریزی ، تقسیم کار و در صورت مرخصی جایگزینی نیرو در واحد مربوطه
  *  نظارت بر عملکرد و نحوه برخورد کارکنان تحت پوشش
   * ثبت و گزارش کلیه امور مربوطه به مسئولین ذیربط شامل درخواستها ،کمبودهاو نقایص
    * بررسی آمار و گزارش اقدامات واحد مربوطه به صورت ماهیانه جهت ارائه به مقام مافوق
   * تهیه و جمع آوری آمار مراکز درمانی (بیماستان – درمانگاه – کلینیک و....)
    *
تهیه و جمع آوری آمار مراکز پاراکلینیک ( آزمایشگاه – درمانگاه – کلینیک)
    *
تهیه و جمع آوری فعالیت بیمارستان (تخت ثابت – تخت فعال – بیمار بستری و مرخص شده و....
    *
رفع و پیگیری موارد نقص در واحد مدیریت اطلاعات سلامت
    * ارائه گزارش آمار فعالیت درمانی به واحد های مختلف و سایر موسسات دیگر
    * تکمیل نرم افزارهای آماری
  *  تهیه نسخه پشتیبان و نگهداری داده های آماری
   * شرکت در کلاسهای آموزشی و جلسات عمومی مدیریت اطلاعات سلامت
    * رعایت اصول اخلاق حرفه ای و حفظ اصل محرمانگی اطلاعات پزشکی
   * نگهداشت از تجهیزات اختصاصی واحد مرتبط با شغل مورد تصدی
   * ثبت دقیق اطلاعات هویتی و شناسایی بیماران در زمان پذیرش در فرم ها و برنامهHIS
  *
تکمیل کلیه فرمهای مورد درخواست مراجع ذیصلاح و ارسال آنها
 
 
شرح وظایف مسول واحد مدیریت اطلاعات سلامت
    * نظارت بر نحوه صحیح کدگذاری بیماریها و اقدامات و ثبت کدهای مربوطه در سیستم اطلاعات بیمارستانی
    * بررسي و تحقيق درباره بهبود فرمهاي مدارك پزشكي و عهده دار بودن کمیته تدوین و ساماندهی فرم های مدارک پزشکی
     * پیگیری و تحقیق درباره روشهاي كار، وسايل ، جا و مكان واحد مدیریت اطلاعات سلامت
     * ثبت عملکرد ویزیت پزشکان،  فعالیت و مراجعین بخشهای بیمارستانی  در سامانه آواب
       * نظارت بر ثبت فعالیت و موارد سایر بخش ها  در سامانه آواب
     * کنترل حضور و غیاب کارکنان واحد های زیر مجموعه و گزارش به موقع عدم حضور هر یک از کارکنان واحد
     * تهیه و تنظیم آمار مورد لزوم جهت مقامات بهداشتی و درمانی کشور
     * شركت در كميته هاي بيمارستاني و عهده دار بودن مسئوليت كميته مدیریت اطلاعات سلامت 
     * تنظيم سيستم كنترل پرونده بيماران بستری
      * كنترل و نظارت بر انجام امور بايگاني پرونده ها براساس روشهاي تعيين شده
     * نظارت بر تهيه و تنظيم آمارهاي روزانه ، ماهانه و سالانه از تعداد بيماران بستري و مرخص شده و درگذشتگان در بيمارستان و تجزيه و تحليل آنها و احتساب درصدهاي اشغال تخت و غيره 
     * پاسخ به مكاتبات مربوط به واحد از قبيل پزشكي قانوني و ارگانهاي ديگر با استفاده از سوابق واطلاعات پزشكي با هماهنگي رياست ويا مديريت مركز
     * نظارت بر كار كاركنان تحت سرپرستي و ارزشيابي آنها و به روز نمودن اطلاعات آنان از طريق برگزاري دوره هاي آموزشي 
    * شركت در دوره هاي آموزش شغلي و مديريتي 
    * توجه كامل به مستندات و دستورالعمل هاي سيستم مديريت كيفيت 
    * انجام ساير امور محوله در زمینه شغلی طبق دستور مقام مافوق